wtorek, 10 grudnia 2013

Pępek świata

Dziś w nocy odpadł mi pępek - ostatni znak życia płodowego.

To dla mnie niebanalne wydarzenie! Czuję się dzięki temu troszkę większy, troszkę bardziej samodzielny. Bo przecież potrafię już sam oddychać. I jeść - co wcale nie jest już tak trudne, jak wydawało się na początku. Wystarczy właściwie zassać i mleczko płynie strumieniami ;)

A zatem pępuszek, który przypominał mi jeszcze o pobycie w brzuszku u Mamy, został schowany do pudełka wraz z innymi moimi skarbami-pamiątkami. Mama lubi wszystko zbierać... na pamiątkę :)

1 komentarz:

  1. JAK WŁAŚCIWIE PIELĘGNOWAĆ PĘPEK NOWORODKA? - Jako mama pozwolę sobie wtrącić kilka słów

    Proces odpadania kikuta pępowiny trwa zazwyczaj 2 do 3 tygodni. Bardzo ważna jest jego odpowiednia higiena, ponieważ łatwo gromadzą się tam bakterie.

    1. Niektórzy zalecają przemywanie kikuta pępowiny spirytusem 70%. Ja od swojej położnej dowiedziałam się, że LEPIEJ JEST przemywać go wodą z mydłem, używając do tego płatków kosmetycznych, a następnie dokładnie osuszyć (również płatkiem kosmetycznym).

    2. Utrzymuj pępek w suchości - uważaj, by nie zamoczyć go w kąpieli. Bez paniki jednak! Nic się nie stanie, jeśli dostanie się tam trochę wody.

    3. Trzymaj pieluszkę z dala od kikuta - zawijaj brzegi pieluszki bądź przytnij, żeby go nie dotykała.

    4. Nie stosuj żadnych kosmetyków (kremów, puderków) w okolicę pępka.

    PAMIĘTAJ! - Maluszka NIE BOLI, kiedy wykonujesz zabiegi pielęgnacyjne wokół jego pępuszka. To miejsce nie jest bowiem unerwione. Czyń to jednak zawsze delikatnie i z duża dawką MIŁOŚCI ! :))

    OdpowiedzUsuń